Profil

Klik1Media skaber og driver en række danske forbrugerportaler inden for internet, telekommunikation og mad. Missionen er at gøre læserne til bedre og klogere forbrugere, så de kan træffe de rette beslutninger og spare penge.

4

Projekter

1,5 mio.

Årlige læsere

>1000

Udgivne artikler

Bag om Klik1Media

Thomas Løwe Hansen står bag Klik1Media. Han har over 10 års erfaring med udvikling og drift af digitale medier, og har på egen hånd opbygget et årligt læsertal på 1,5 millioner.

Interessen for at skabe digitale medier startede allerede i folkeskolen. Thomas byggede sin første hjemmeside ved brug af HTML-kode omkring årtusindeskiftet, og har lige siden betragtet det som lige dele hobby og arbejde.

Thomas er oprindeligt fra Hillerød, men i 2021 trak han rødderne op og flyttede til Fyn med familien.

Redaktionelle retningslinjer

Klik1Media har udarbejdet en række redaktionelle retningslinjer, som skal efterleves på alle websites.

  • Klik1Media skal være et uafhængigt website, som ikke er underlagt specifikke krav eller aftaler fra private eller offentlige virksomheder/brands.
  • Klik1Medias skribenter må gerne udtrykke egne holdninger til bestemte produkter, så længe de baseres på et sagligt grundlag og ikke fremføres som fakta.
  • Klik1Media skal udarbejde indhold baseret på grundigt researcharbejde og skarp kildekritik.
  • Klik1Media skal holde artikler opdateret for at sikre, at læseren altid kan finde den nyeste viden på området.
  • Klik1Media skal altid angive kilder, som anvendes i researcharbejdet. Kilderne skal være troværdige, og kan eksempelvis være offentlige myndigheder, større nyhedsmedier, uafhængige laboratorietests og forbrugerorganisationer.
  • Klik1Media skal være åben for læserrespons i form af kommentarer og dialog. Eksempelvis via e-mail og sociale medier.
  • Klik1Media skal tydeliggøre når artikler indeholder annoncer eller reklamelinks, samt hvordan de indgår i artiklen.